Avsnäst av Comhem.

Blev igår uppringd av en telefonförsäljare. Han presenterade sig som kommande från Comhem.

Normalt frågar jag direkt om den som ringer vill sälja något. Svarar han då ja, så säger jag nej och lägger på. Kan tyckas ohyfsat, men jag har inte bett dem ringa. Nej, jag kan inte används NIX, för jag har en enskild firma och då gäller inte NIX.

Igår ringde mannen när jag höll på med middagen. Han erbjöd sig att återkomma, men jag frågade vad det var han ville sälja. Jag är Comhem-kund och det kunde ju vara något av intresse förovanlighetens skull.

Han påstod att jag kunde få befintligt telefonabonnemang och befintliga TV-kanaler för 299:-/månad, inkl fria samtal inom Sverige. Jag sa att det låter intressant och att jag återkommer när inte spisen är på.

Efter att nu på morgonen ha kollat på senaste Comhem-räkning kunde jag konstatera att det erbjudna priset skulle halvera vår månadskostnad. Bra. Jag ringer Comhem och beställer.

Jag hamnade på 15:e plats i telefonkön, framförde mitt ärende och blev upplyst att den som svarade inte kunde se detta erbjudande. Han kopplade mig till ‘Abonnemangsavdelningen”. Naturligtvis hamnade jag på 15:e plats även där. 14-13——–3 plats och så pip-pip, samtalet bröts. SKIT! Ringde direkt upp och fick veta att det inte går att komma fram, ”ring senare”.

Efter en bra stund ringde jag igen, nu med ganska mycket adrenalin i blodet. Jag är befintlig kund och önskar bli behandlad som sådan också. Att bli bortkopplad efter att väntat ett bra tag är mycket (!!) irriterande.

Trots idogt försök i den automatiska röstdirigeringen när man ringer Comhem så hamnade jag i Personlig Service och inte på Abonnemangsavdelningen. Killen som svarade lyssnade på mitt ärende och ifrågasatte att jag ville till Abonnemangsavdelningen. Underförstått tyckte jag mig förstå att en sådan avdelning inte existerar. Jag hänvisade då till vad den tidigare kollegan sagt, varpå killen upplyste mig om att det var externa bolag som skötte uppringningen.

Jag började nu bli uppretad ordentligt. Jag vill bli ‘ännu mer kund’ i bolaget och blir hanterad som en idiot.

– Det är inte mitt problem hur ni sköter er uppringning, jag vill anta det erbjudande jag fick.

Och svaret jag fick:

– Nej, det är inte mitt problem heller!!!

Nu blev jag så förbannad att jag la på luren.

Jag är fullständigt ointresserad av hur Comhem organiserar sin verksamhet. Jag har ett avtal, och ett telefoninterface som anges till 0771-550000. När jag ringer det förväntar jag mig att bolaget vet vem som gör vad.

Som tur har vår bostadsrättsförening installerat ett fibernätverk som gör att vi har ett snabbare nätverk är Comhems men till under halva priset. Förhoppningsvis kommer andra alternativ till TV och telefon också.

Jag har skickat denna text till deras kundtjänst. Någon mailadress för reklammationer hittade jag inte. Ska bli intressant att se om och i så fall hur de svarar.

Annonser

2 svar to “Avsnäst av Comhem.”

  1. Ola Eriksson Says:

    Hej,
    Jag kan bara börja med att beklaga att du inte fått den service som du borde ha fått från oss.

    Omkopplingen mellan olika personer och avdelningar hos oss som du beskriver är inte okej och framför allt inte att vi skyller ifrån oss när saker och ting inte fungerar som det ska.

    Nu vet jag inte vilka abonnemang du har eller heller precis vad det är vår telefonförsäljare har erbjudit dig. Det är bra att du har skickat denna text även till vår kundservice men du får oerhört gärna även kontakta oss genom det här formuläret http://www.comhem.se/comhem/-/417386/417386/-/index.html så kan vi så fort som möjligt höra av oss till dig och på riktigt reda ut vad som har hänt och komma fram till vad vi har att erbjuda dig.

  2. brainstretching Says:

    Intressant. Comhem hittade mitt inlägg i min blogg och svarade mig direkt i den. (Se ovan) Det uppskattar jag. Jag fick dessutom ett svar via mail också, ska jag i ärlighetens namn säga:

    // Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
    // Först vill jag be om ursäkt för att du blivit bortkopplad i telefonen
    // samt blivit dåligt bemött vilket inte är acceptabelt från våran sida.
    // Vad det gäller beställningen så kan jag inte svara på vad det var då
    // våra telefonförsäljare har andra kampanjer som inte vi på
    // kundservice har. Jag känner dock inte igen kampanj med 299 kr per
    // månad och ringa kostnadsfritt till mobil och fast telefoni. Låt oss
    // hoppas att försäljaren ringer igen för att klargöra vad det var han
    // ville sälja till dig.

    Det som förbryllar mig är att när jag skickade in mitt inlägg till deras kundtjänst så skickade jag med mitt kundnummer i den blankett jag fyllde i på nätet.

    Comhem skriver i sitt svar ovan att ”Nu vet jag inte vilka abonnemang du har ”. Nähä, men jag skrev ju mitt kundnummer. Finns inte mina avtal med i era register? Och, vilket fortfarande är grundfrågan, borde inte ni veta vilka erbjudanden era underleverantörer ger mig i ert namn?

    Mvh/L-A

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: